Nybörjare

per.pennander at bredband2.com per.pennander at bredband2.com
Sat Juni 6 18:34:51 BST 2009

Hej !

Är gigantisk nybörjare, har precis beställt en CD med Ubuntu 9.04, ser fram
emot den om några veckor. Mina frågor är:

1. vill köra Ubuntu parallellt med mitt nuvarande OS MS XP Home, om jag
lägger i Ubuntu CD:n när den kommer och följer instuktioner och installerar
denna kommer jag då när jag startar min PC få en valmöjlighet i någon
commandmljö där jag får ta ställning till om jag vid detta tillfälle skall
köra XP Home eller Ubuntu? Och kommer denna konfiguration att ske utan att
jag behöver hacka en massa?

2. Vilke SW medföljer Ubuntu 9.04? Förstod att Firefox följer med , men
Open Office?

3. Kommer en installation av Ubuntu störa eller förstöra det eller delar av
det jag redan har på datorn? Är det så att säga failsafe att försöka
installera Ubuntu CD:n?

Hilsen
Pennan