Nautilus startar ej

Andreas Olsson andol at ubuntu.com
Sön Juli 26 15:46:50 BST 2009

On Sunday 26 July 2009 16:27:22 Conny wrote:
> (nautilus:29198): Unique-DBus-WARNING **: Error while sending message:
> Did not receive a reply. Possible causes include: the remote application
> did not send a reply, the message bus security policy blocked the reply,
> the reply timeout expired, or the network connection was broken.
> conny at conny-ubuntu:~$"
>
> Det enda som hjälper här är att döda processen som tydligen ligger kvar
> sen en tidigare start av nautilus, verkar som den inte avlutas normalt.

Har egentligen ingen aning om vad det rör sig om för fel. Däremot noterade jag
en likartad buggrapport i Launchpad.

https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/nautilus/+bug/379183

Är förvisso inte helt säker på om det rör sig om samma bug, eller om det bara
rör sig om samma symtom, fast med skiftande grundorsaker. Likväl torde det
inte skada att kommentera på den, och bidra med dina faktabitar till pusslet.

// Andreas