Dagets uppdatering misslyckad

Goran Adevik gorade at mail.com
Tors Jan 29 13:32:04 GMT 2009

tor 2009-01-29 klockan 14:20 +0100 skrev Daniel Melin:

> 2009/1/29 Goran Adevik <gorade at mail.com>
>         Idag kom bland annat uppdateringar av Linux headers som krävde
>         omstart
>         på Windowsmanér. Efter denna omstart får jag inte igång min
>         GUI.
>         Det vill säga inte om jag använder Ubuntu 8.10 kernel
>         2.6.27-11-generic
>
>         Om jag använder den äldre versionen Ubuntu 8.10 kernel
>         2.6.27-9-generic
>         så kommer jag in som vanligt på min GUI.
>
>         Om jag tittar på Syslogen så ser jag ingen skillnad. Det
>         verkar som om
> [...]
Nej nVIDIA har jag inte petat på. Det brukar bara leda till trubbel.

Två uppdateringar har jag inte sett till. Det har fungerat för dig i
alla fall.

Jag ser på internationella forumet att en del har haft problem med
ljudfunktionen efter uppdateringen och det har rättat till sig sedan man
återgått till -9.

Kanske det är en bug där som kommer att rättas till snart,
förhoppningsvis.

--
My PGP-ID 96E111EB on the servers.