SV: pidgin

mattias mj at mjw.se
Mon Jan 12 14:21:10 GMT 2009

Msn-p något löste det för mig

-----Ursprungligt meddelande-----
Från: ubuntu-se-bounces at lists.ubuntu.com
[mailto:ubuntu-se-bounces at lists.ubuntu.com] För MekApelsinerad
Skickat: den 12 januari 2009 14:31
Till: Ubuntu Sverige
Ämne: Re: pidgin

och här satt jag hela dagen igår svor över att flickvännens pidgin
funkar men min telepathy inte gör det (msn alltså). fast det löste sig
på kvällen då helt plötsligt telepathy fungerade, men nu vägrar pidgin
att ansluta till msn.

Jag är därmed beredd att helt hålla med alla som säger att det är på
andra sidan felet ligger.

2009/1/12 Johannes Schill <johannes80 at polyester.se>:

> Det du kan göra är att installera msn-pecan (i intrepid: "sudo apt-get

> install msn-pecan"), starta om pidgin och sen går du in på
> inställningar för ditt konto (Ctrl-A) och så byter du protokoll på
> ditt msn-konto från msn till wlm.
>
> För den som undrar vad msn-pecan är för något:
> http://code.google.com/p/msn-pecan/
>
> Mvh
> Johannes

Varning! E-post till och från Sverige, eller som passerar servrar i
Sverige, avlyssnas av Försvarets Radioanstalt, FRA. WARNING! E-mail to
and from Sweden, or via servers in Sweden, is monitored by the National
Defence Radio Establishment.