Re: SV: SV: SV: Jag behöver er hjälp

Erik Eloff erik at eloff.se
Fre Jan 2 19:10:35 GMT 2009

> Hej Mattias
>
> Känns lite som att hoppa från en klippa ut i fria luften.
> Utan drive loader kan jag då över huvud taget klara en nedladdning av
> den programmvara jag behöver? Eller vad gör den där drive.....
> egentligen? Kan den återinstalleras från min cd? Den har ju fungerat
> en gång!!
>
> Många ?
>
> Evert

Hej Evert!

Driverloader är ett program som för att ladda rätt drivrutiner får
trådlöst nätverk. Men den verkar inte användas som standard i Ubuntu.

Har du wlan, eller kör du med sladd?
Om du kör med sladd tror jag det lättaste är, som Mattias säger, att
avinstallera driverloader.
sudo apt-get remove driverloader

Om apt klagar så kan du testa att gå runt med:
sudo dpkg --remove driverloader

// Erik Eloff