Större fönster än upplösning problem

Conny Enstrom uncurbed at swipnet.se
Tis Dec 29 00:22:12 GMT 2009

Daniel Nylander skrev:

> Har du testat dessa?
>
> https://help.ubuntu.com/community/EeePC/Using
>
> Danne

Tackar, ska kolla på det, helst det som heter "Unconstrain windows to
the top of the screen"  (Vad det nu betyder o har för funktion)
gconftool-2 --set
/apps/compiz/plugins/move/allscreens/options/constrain_y --type bool 0

Det optimala vore att få som man hade på den gamla goda tiden, då man
kunde flytta runt ett för stort fönster hur man ville utanför skärmen,
som det är nu kan jag bara se övre delen på fönstret om jag väljer
"Avmaximera". Det går inte att ta tag i det o dra upp det så man ser
neder delen.

Conny