GRUB loading, sen stopp

laszlo at nlg.se laszlo at nlg.se
Sat Dec 12 08:50:49 GMT 2009

Problemet Löst!
Tack Nicks, men det visade sig inte vara minesfel. Gjorde minnestest till
full belåtenhet, däremot hjälpte en engelsk sida (efter ihärdigt
googlande). Sedan omstart och filsystemtest. Där tog det stopp vid 70%.
Ubuntu föreslog då under root att köra fsck, sedan "bara" svara y (yes) på
alla frågor. Systemet reparerade sig.
Men tack alla och ha en trevlig helg!
Hälsn Laszlo