vmware

Henrik Hjelte henrik at evahjelte.com
Tis Sep 9 09:22:37 BST 2008

2008/9/8 mattias <mj at mjw.se>:
> Kör ubuntu i vmware i windows
> Allt funkar prima förutom att ja inte kan använda ctrl+alt+f1 för att gå in
> i textläget
> Märkligt
> Det är ju som vmware använder den kombinationen i sig
> Va tror ni?

Jag kör Ubuntu i VmWare Fusion, och i Fusion finns det ett
menykommando för Send Ctrl+Alt+Del. Så det skulle kunna vara VmWare
som stjäl vissa Ctrl Alt kombinationer. För övrigt är det väldigt
smidigt, jag har kört VmWare + Ubuntu heltid i ett år utan problem.

Det bästa vore att du tjatar på VmWare i deras forum, så de satsar
ännu mer på oss som kör Linux.
/Henrik