Re: "please HJÄLP - SOS - MAYDAY" -har jag virus i min dator??

Erik Eloff erik at eloff.se
Tors Sep 25 09:15:09 BST 2008

Hej!

Har du testat att göra samma sak från ett terminalfönster? Då får man mer
information om felet.

Program > Tillbehör > Terminal

Skriv sedan "sudo apt-get update" för att hämta listan med uppdateringar.
"sudo apt-get upgrade" laddar sedan ner och installerar uppdateringarna.

Om det inte fungerar så borde du få ett felmeddelande...

En annan tanke som slog mig är diskutrymme. Är hårddisken fylld? Då kan
konstiga problem uppstå.
Från terminalen kan du skriva "df -h" så får du se ledigt utrymme på alla
hårddiskar.