Borttagning av Ubuntu

Kristoffer Lundén kristoffer.lunden at gmail.com
Ons Sep 24 00:55:09 BST 2008

2008/9/24 Göran <janssongoran at telia.com>

> Ett problem är att jag inte kommer in i Ubuntu eftersom jag glömt
> lösenordet.
> Datorn hittar inte diskettstationen, Windowsinstallationen kör igång men
> det hela hänger sig vid formateringen av HD.

Det har inte med Ubuntu att göra utan måste bero på något annat. När
Windowsinstallationen är igång så är det den som är operativsystemet och den
har full tillgång till datorn. Ubuntu kan inte på något vis hindra den från
att formattera, t.ex. Så om det hänger sig beror det på att antingen
installationen är trasig (gammal CD till exempel), eller att det är något
problem med hårddisken i sig självt, att hårdvaran har något trassel.

-- Stoffe

Kristoffer Lundén
✉ kristoffer.lunden at gmail.comstoffe at playdo.com
http://www.spineworld.com