vmware

Kristoffer Lundén kristoffer.lunden at gmail.com
Mon Sep 22 11:28:05 BST 2008

2008/9/22 MekApelsinerad <ubuntu at blippe.se>

> Den i ubuntus förråd är främst utan proprietär kod, därför är den utan
> usb-stöd.

Jupp, kanske skulle varit tydlig med varför också! =)

Så vitt jag vet är det inget jag behöver som saknas i den öppna versionen,
som också finns att ladda ner i senaste version från den hemsidan. Det är
till exempel om man behöver koppla ett USB-tillbehör direkt till drivrutiner
inne i den virtuella maskinen, t.ex. något som enbart har stöd i Windows,
som det behövs. För nästan alla användare bör den öppna versionen göra allt
som krävs.

Det har kommit grymt mycket fixar sen sen versionen som är i Hardy, så jag
rekommenderar att gå till hemsidan just nu, oavsett vald version... får se
vilken version som är med i Intrepid när det är ute. :)

-- Stoffe

Kristoffer Lundén
✉ kristoffer.lunden at gmail.comstoffe at playdo.com
http://www.spineworld.com