Asus eee-pc 901

mkn0014 mkn0014 at gmail.com
Ons Okt 8 19:08:36 BST 2008

Thomas Holmgren wrote:
> Hej...
>
> Jag funderar att köpa eee-pc 901 med XP home..
> Är det lätt att ta bort XP o installera ubuntu hjälp av en usb-kabel? men
> vilken typ av usb-kabel ska jag ta?
>
> Om jag ånger mig o vill tillbka XP blir det också lätt att ta bort ubuntu o
> installera XP med usb-kabel?
>
> Jag är osäker på det o hoppas punktdisplay fungear bra med eee-pc..
>
> Mvh Thomas...

Det finns ett verktyg som gör ett USB minne bootbar och överför Ubuntu
ISO till detsamma.

http://en.wikipedia.org/wiki/UNetbootin

Jag har däremot aldrig hört talas om en USB kabel som du nämner.

Jag äger själv en Eee PC 900 och till den följde det med "Recovery CD"
och det gör det säkert till Eee PC 901 med Windows XP.

Lycka till
Mats