startproblem

laszlo at nlg.se laszlo at nlg.se
Tis Nov 11 12:52:39 GMT 2008

Tack Bruno!
Problemet är "bara" att jag hittar ingen hemmamapp (där mina för
tillfället försvunna filer skulle finnas; en sökning ger ingen resultat
heller) när jag kör live-skivan. Visserligen kan jag surfa men jag behöver
inte alls logga mig in. Jag är den enda användare och kör som root. Alla
dokument, musik och bildfiler finns bakom inloggningen. Frågan är hur
kommer jag åt dem? Inte genom att köra live-skivan eller finns det något
tricks? Kanske köra en kommando (vet dock inte vilken/vilka)i
terminalfönstret för att se mer/göra säkerhetskopia.
Hälsningar Laszlo