Re: Val utav kontaktperson för Ubuntu-SE

vulfgar vulfgar at gmail.com
Mon Nov 3 14:49:09 GMT 2008

Valet är klart och det blev jag som fick företroendet att verka som
kontaktperson tillsammans med Urban.
Jag heter Lotta Rydberg och var innan valet administratör i forumet

Några av de saker jag vill jobba med är att försöka få ihop
gemenskapen lite mer. Just nu känns det som om vissa delar håller på
att glida isär. Givetvis vill jag också jobba för fri programvara som
är en av hörnpelarna i ubuntu. Detta hindrar dock inte att alla som
använder/är nyfikna på ubuntu ska kunna känna sej välkomna till vårt
LoCo och givetvis ska man kunna få hjälp även om man inte kör helt
fritt.

Grundbulten är samarbete och samordning av alla frivillga krafter.

När det gäller arbetet framåt så är det många goda idéer som fastnat
på vägen. Min önskan är att kunna ta tag litei dessa, göra en större
insats i olika projekt. När man är med och administrerar forumet så
hinner man just inte mycket annat. ;)

Lotta