Laptops utan förinstallerat windows?

Jan Braunisch x at r6.se
Tors May 15 19:05:40 BST 2008

Den Thursday 15 May 2008 20.00.03 skrev Daniel Melin:
> Jag vet att Zepto gör det med vissa modeller. Jag _tror_ att HP säljer
> vissa modeller med FreeDOS.

Jag tror att Zepto gör det med alla modeller faktiskt. Och ja, det blir
billigare. Jag vet att det även finns en hel del andra som säljer utan
windows, dock har jag dem inte i huvudet.
Detta är något som har blivit mycket bättre på senare år, för kanske fem år
sedan var det extremt svårt att hitta någon bärbar dator som såldes utan
windows.

mvh Janne