Bärbara o Ubuntu

Mats Henricson mats at henricson.se
Tis Mars 25 21:49:57 GMT 2008

Jag har en LG LW25, ca 1 år gammal, som har 12 tums skärm,
Core 2 Duo, och den fungerar 99%. Har inte provat Blåtand
seriöst, så jag vågar inte svära på att du blir nöjd med
den funktionaliteten. Ljudet har varit lite problematiskt,
men nu funkar det 95% bra. Grafiken är inte helt kraftfull
nog för att köra alla bells & wistles från Kompiz, men jag
är inte så intresserad av detta, så jag klarar mig bra.

Körde först Kubuntu, men lyckades inget vidare, så nu kör
jag Ubuntu med AWN.

Om du vill kan jag skicka en lista med alla tweaks jag gjort
för att få min maskin i det skick jag har nu.

Mats