Re: Bärbar dator

Ricard Nordberg ricard.nordberg at gmail.com
Sön Mars 16 18:19:13 GMT 2008

Det är väl en rätt knepig sak att säga. Exakt vad är en Vista-anpassning?
Är det att det finns drivrutiner till vista eller att allt i vista går att
köra i maskinen, alltså DX10?

Men vanliga lite billigare maskiner har väl inte dx10 och om man köper en
sådan är det rätt mycket overkill - openGL funkar ju på betydligt mindre
hårdvara.

Sedan kommer man ju till problem som att man vill kanske ha dualhead utifall
att man vill ha en monitor eller tv inkopplad till burken.

TV-ut kan vara lite besvärligt om man inte känner sig hemma på X konfigfiler
eller att det som i nvidias fall bara funkar.

Ricard