Trådlöst nätverk

Stian Rødven Eide stian at julipan.org
Sön Juni 29 16:19:57 BST 2008

Jag gissar att det är ett problem med firmware, och inte med
drivrutiner. Efter vad jag förstått använder man en annan firmware
tilsammans med bcm43xx än med ndiswrapper (för samma kort). I en
tidigare Ubuntu måtte jag deaktivera, sen reaktivera, trådlöskortet i
BIOS för att få det skulle fungera. I alla fall tror jag ditt kort vill
fungera bäst med bcm43xx.

/Stian