Mobiltelefon till Ubuntu

Christian Larsson chl.tux at gmail.com
Fre Juni 27 18:45:02 BST 2008

Det beror lite på hur mjukvaran i mobilen är uppbyggd. I vissa fall så går
det att koppla mobilen direkt till datorn via den sladd som oftast medföljer
mobilen.
Om du saknar en sådan så kan du köpa en liten bluetooth-adapter (tex på clas
olsson) som du kopplar in i en utav datorns usb-portar. Den bör funka i
ubuntu per automatik, och du kan då skicka filer mellan mobil och dator via
bluetooth.