Linux och 3G

benjamin at wellbring.se benjamin at wellbring.se
Tis Juni 24 22:10:23 BST 2008

 Som Telenoranställd är detta mycket intressant och även om jag
kört Ubuntu länge nu har jag faktiskt aldrig testat varken vårt
"gamla" röda 3G-kort (Vodabrandat PCMCIA) eller den nya USB-dongeln
med Linux. Ska absolut göra detta och återkomma!
 Jag körde en del utrustning under GPRS-tester för länge sedan som
man kunde styra med AT-kommandon (både attach och sessionsuppkoppling
mot valt APN). Om någon fått igång kommunikationen med modemet men
inte kan ansluta så kanske det kan vara värt att pröva så länge.
 Hittade en intressant länk som verkar seriös nog att rekommendera
utan att ha testat den (farligt kanske...)
http://www.pharscape.org/content/view/28/ [1]
 Hör av mig senare med testerna.
 //Benne
 On Sun 08/06/22 21:24 , "Kristoffer Lundén"
kristoffer.lunden at gmail.com sent: