Dvorak/Svorak tangentbord

Oscar Carlsson monotux at gmail.com
Tis Juni 17 15:08:49 BST 2008

Testa om du överhuvudtaget får någon input från numpad utan att du trycker
in shift osv - för skulle du inte få detta efter uppgraderingen, kan det
vara att någon modul i kärnan inte fungerar som förut, eller att fel har
laddats.

För att veta detta, kan du antingen köra cat i terminalen (utan argument, se
vad som händer när du trycker på knapparna), köra cat på /dev/event-något
(har inte tillgång till en linuxburk att testa på) eller motsvarande
dev-enhet för tangentbord (brukar finnas en).

Du har ett ovanligt tangentbord, men har du kollat runt om andra har haft
samma problem på nätet? Det kanske inte är distro-specifikt. Har du testat
att köra qwerty eller motsvarande på den, och sett om numpad fungerat?

Hoppas det här är en bra utgångspunkt för vidare felsökning :)

Oscar