RE: Man kan faktiskt göra nåt åt FRA.

mattias mj at mjw.se
Sön Juni 15 15:31:32 BST 2008

hmmm ok???
fattar inte mycket av poletik

-----
mattias
mobil 0763396420
www.mjw.se

-----Original Message-----
From: ubuntu-se-bounces at lists.ubuntu.com
[mailto:ubuntu-se-bounces at lists.ubuntu.com] On Behalf Of Ricard Nordberg
Sent: den 15 juni 2008 16:24
To: Ubuntu Sverige
Subject: Re: Man kan faktiskt göra nåt åt FRA.

Enligt pressen så har Reinfeldt gjort s.k kabinettsfråga av detta med FRA.
Alltså ultimatum om att själv avgå och därmed fälla regeringen.
Den hårdaste partipiskan med andra ord. Kabinettsfråga i en fråga som inte
hanterar budget. Sådant är ovanligt.

Det innebär att de fyra som behövs för att sänka förslaget samtidigt fäller
regeringen.