Man kan faktiskt göra nåt åt FRA.

Andreas Olsson andreas at arrakis.se
Sön Juni 15 14:10:15 BST 2008

On Sunday 15 June 2008 14:50:20 Fredrik Bülow wrote:
> Det enklaste och bästa man kan göra för att "skydda sitt privatliv" är
> naturligtvis att lära sig använda GPG.

Jovisst är det bra att använda GnuPG, fast vetisjutton om det egentligen löser
problemet i stort. Bortsett ifrån att man svårligen kan räkna med att alla
man kommunicerar är såpass kryptokompitabla så har vi ju även biten med allt
man kan tänkas skriva i forum, information kring vad man googlar på, etc.

Visst tycker jag att det ska krypteras mera. Bara lite osäker på i vilken
omfattning det egentligen hjälper mot det här problemet.

--
Andreas Olsson
http://www.andreasolsson.se/