Re: Man kan faktiskt göra nåt åt FRA.

Ricard Nordberg ricard.nordberg at gmail.com
Sön Juni 15 12:08:59 BST 2008

Politik har e.g inte diskuterats. Ubuntu kan och bör användas även till
saker som att skydda vår integritet och demokrati.

Det är ett av fundamenten i linux som jag ser det. Den starka patosen för
öppenhet och motviljan mot status quo.

I det här fallet i form av en programvara som sänder och tar emot text över
vissa protokoll och med vissa portar.
Hur sånt går till är väl relativt intressant för linuxfolk?