Re: Meningslöst

Johannes Schill johannes80 at polyester.se
Sat Juni 14 09:24:25 BST 2008

Hej,

Om man bortser från just det specifika mail Sören nämnde, har det ju droppat
in en hel del mail med oneliners och liknande som, åtminstone historiskt,
hör hemma i en chatt eller forum (se tips längst ner i mitt mail). Jag har
hittills inte orkat bli överdrivet upprörd över dessa, men kan tänka mig att
de irriterar en del - precis som allt annat som är nytt och bryter mönster.

Joakims evolution-tips var jättebra, samtidigt som det finns nog många med
mig som av en eller annan anledning inte kan/vill använda evolution. Det
känns dessutom otroligt korkat att utveckla en mailinglista efter ett
programs funktioner.

Personligen ser jag ingen anledning till att bryta från att använda det
klassiska mail-formatet och Netikett (exempelvis genom att skriva utförliga
beskrivningar i ämnesraden - mer information om detta finns exempelvis på
http://sv.wikipedia.org/wiki/Netikett), men vad vet jag, jag kanske börjar
bli gammal - för det känns så när jag skriver detta :-)

Tips:
För nya listdeltagare kan jag tipsa om Ubuntu Sveriges officiella(?)
IRC-chatt. Den finner man på nätverket Freenode (irc.freenode.net) i kanalen
#ubuntu-se (finns även #kubuntu-se för den som undrar). Ett annat tips kan
vara att prova forumet på http://ubuntu-se.org - har dock ej använt mig av
det själv.

Det var mina två cent till diskussionen. Trevlig helg!

Mvh
Johannes