Jari Saarelainen ulsakh0 at gmail.com
Mon Juni 9 08:40:42 BST 2008

Tjänare!

I vårt forum finns en tråd om att man kan installare en linuxdrivrutin
från NVIDIA. Den löste problemen för mig.

1. Drivrutinen heter NVIDIA-Linux-x86-173.08-pkg1.run den ska googla på
och ladda ner till ditt skrivbord.

2. Tryck in tangentkombinationen ctrl+alt+F2 ( du kommer ut Command Line
Interface...lite läskigt men det blir ännu läskigare)

3. Nu blir det riktigt spooky! Du ska gå ur X genom
 sudo /etc/init.d/gdm stop

4. När du trodde att det inte kunde bli värre; Du ska dessutom vara
root!
sudo -s

4. Såja..nu är du ur X och är då ska det se ut så här:
root at Dindator:~#

5. Vidare: nu skriver efter #-tecknet: cd Skrivbord

6.Vidare: nu skriver efter Skrivbord sh
NVIDIA-Linux-x86-173.08-pkg1.run

7. Följ instruktionerna, den kommer att tjata om att få kompilera, det
måste den ju så klicka på OK

8. När det är klart skriver du efter #-tecknet: /etc

9. efter etc cd init.d

10. åsså gdm start

klart.

Jag har som nick ulsak pm:a på forumet, lycka till!