Hur går det med webbradioprojektet?

Fredrik Gustafsson iveqy at iveqy.com
Fre Juli 11 14:17:17 BST 2008

On Fri, Jul 11, 2008 at 02:35:26PM +0200, Magnus Suther wrote:

> Ahh, ok. Jag måste säga att jag var skeptisk till projektet redan när
> jag såg det första gången. Jag var säker på att det skulle vara svårt
> att få tillräckligt många engagerade medhjälpare, och dessutom att få
> projektet att rulla med ett lågt antal lyssnare.
>
> Det jag föreslår istället är ett samarbete över gränserna. Man skulle
> kunna ha en central server hos Canonical, som administreras av ett
> webradio-team. Och för att få in locoteamen i det hela, kan man tänka
> sig att bryta huvudsändningarna för nyheter på det egna språket. Då
> [...]
Är det inte bättre att lägga ansträngningarna till att få igång
linuxportalens pod-sändningar igen? De har reda varit igång och är
startade.

Är ubuntu användare i Sverige verkligen tillräckligt många för en egen
webbradio? Varför utesluta användare av andra distributioner?
--
Med vänliga hälsningar
Fredrik Gustafsson