SV: wlan

Erik Lindquist/Idérik erik at iderik.nu
Tors Juli 3 11:49:26 BST 2008

Att du får 192.168.0.2 beror på att routern är fabriksinställd att dela
ut IP-nummer i det segmentet. Du kan ändra det till vad du vill.
85.225-serien är ett val din Internetleverantör gjort.. Om du vill ha
192-serien så får du sätta en router mellan så att du själv kan välja
nummerserie, vilket knappast är nödvändigt. Jag har en kompis som fick
välja en ovanlig serie hemma för att hans bärbara datore skull fungera
både i hemmanätet och på skolan där han jobbar.

/Erik