laddanerkubuntu

Johannes Schill johannes80 at polyester.se
Tors Jan 31 17:56:06 GMT 2008

Hej,

1) Starta "Lägg till/ta bort program", som du hittar på din k-meny
("startmeny")
2) Klicka på "Kontorsprogram" (tror jag det heter.. jag har engelsk version
och det heter Office här) i den vänstra kolumnen.
3) I den högra kolumnen ska nu en massa kontorsrelaterade program dyka upp.
Scrolla ner tills du kommer till OpenOffice-programmen, kryssa i de du vill
ha ("word processor"=word, "spreadsheet"=excel, "presentation"=powerpoint,
"database"=access).
4) Klicka på "verkställ" eller "installera" eller vad det kan stå på den
svenska knappen.

Då tankar adept ner programmet och installerar det åt dig. Du behöver alltså
inte ladda ner det själv från OpenOffice.org.

Skrik till om det inte fungerade.

Mvh
Johannes