Drivrutin till brodcom 802.11g

Andreas Olsson andreas at arrakis.se
Tors Jan 31 06:33:51 GMT 2008

On Thursday 31 January 2008 07:14:24 kenneth at levnadsglad.se wrote:
> Jag har precis installerat Ubuntu 7.10 på min laptop. Funkar bra med
> undantag av nätverkskortet som  avslaget/disabled. När jag föröker slå
> på det så saknas proprietar firmware. Det som finns i kärnan är
> bcm43xx men det tycks inte funka...Vad gör man? Tacksam för alla råd.

Löste faktiskt motsvarande problem på min sprillans nya HP Pavilion igår.
Ubuntu ville som default köra med bcm43xx, men det fungerade lite lätt obra,
då inga trådlösa nät hittades. Använder jag däremot Windowsdrivrutin genom
ndiswrapper så fungerar allt utmärkt.

Reservation för att detta kan beror lite på exakt vilket kort du har i din
laptop. Ett sätt att ta reda på detta är att köra kommandot lspci

//Andreas Olsson