E-postserver

Johan Ramm-Ericson ubuntu at ramm-ericson.se
Sön Jan 27 09:34:51 GMT 2008

On Sat, 2008-01-26 at 12:43 +0100, Thomas Holmgren wrote:
> Hej Johan..
>
> OK..
>
> jag har kollat /var/log/ o läst med "nano mail.log" o det stå:
> "last message repeated 4 times" när jag logga in med MS Outlook Express
> (POP3)..

Skulle du kunna testa att ansluta med Outlook Express igen och sedan
köra följande kommando i en terminal:

grep dovecot /var/log/mail.log

Klistra sedan in allt du får i retur i ett svarsmail till denna
maillista.

> Måste jag konfigurear mer med postfix o dovecot som kunna fungerar med
> Outlook Express som kunna logga in till lokal-server?
> Hur?

Nja, vi kan säkert reda ut detta men berätta gärna om hur du har gjort.
Har du efter installation ändrat något i konfigurationen av postfix och
eller dovecot? I så fall vad?

mvh
Johan