Tappat skrivbordet i Ubuntu.

Tobias Hagberg tobias at hagberg.com
Tis Jan 8 23:20:08 GMT 2008

Hej Frants,

Beskriv gärna ditt problem lite mer i detalj, så gott du kan.

Startar datorn normalt och visar dig den grafiska inloggningsskärmen?
Laddas skrivbordet om du där går till menyn Options längst ned till
vänster, väljer Sessions, väljer "Failsafe GNOME" i fönstret som visas
och sedan loggar in?

Började problemen i samband med att du försökte aktivera
skrivbordseffekterna (compiz-fusion) i GNOME? Vet du vad du har för
grafikkort i datorn?

Eller började krånglet i samband med att du gjorde en uppgradering av datorn?

Har du redigerat filen /etc/network/interfaces för hand (och råkat ta
bort raden "iface lo inet loopback")?

Tobias