SV: SV: SV: Linux med webgränsnitt

mattias mj at mjw.se
Mon Dec 29 15:41:27 GMT 2008

Tack oskar!

-----Ursprungligt meddelande-----
Från: ubuntu-se-bounces at lists.ubuntu.com
[mailto:ubuntu-se-bounces at lists.ubuntu.com] För Oscar Carlsson
Skickat: den 29 december 2008 01:05
Till: Ubuntu Sverige
Ämne: Re: SV: SV: Linux med webgränsnitt

Förlåt, men Webmin är inte riktigt samma sak som webbgränsnitt i stil
med Clarkconnect.

Här är några förslag:
pfSense - http://www.pfsense.com/ (kör iofs inte linux, utan FreeBSD,
men det kanske inte är så viktigt i praktiken)

untangle - http://www.untangle.com/ (verkar vara linux, och verkar inte
kosta så mycket heller)

ebox - http://ebox-platform.com/ (verkar kunna göra det som krävs)

endian - http://www.endian.com/en/

Andra förslag kan vara FreeNAS, som är någonslags kusin till pfSense
(båda är från början baserade på m0n0wall), men som även kan servera
filer om man vill det.

Nu tänker jag inte klaga, men att skriva ihop ovan tog ca 5 minuter,
inkl googling, wikipeding och chatta med kompisar. Kändes mer värt än
att klaga på hur dåligt föregående svar var.

Oscar