404 påa firestarter

evert larsson Westankierr at telia.com
Fre Dec 26 10:24:23 GMT 2008

Eric wrote:
> vet inte varför just 1.0.3-2 fallit bort ur arkivet. prova senaste
> versionen:
> http://archive.ubuntu.com/ubuntu/pool/universe/f/firestarter/firestarter_1.0.3-7ubuntu1_i386.deb
>
> 2008/12/25 evert larsson <Westankierr at telia.com
> <mailto:Westankierr at telia.com>>
>
>     Skulle installera firestarter och fick följande medelande!!!
>
>     W: Failed to fetch
>     http://archive.ubuntu.com/ubuntu/pool/universe/f/firestarter/firestarter_1.0.3-2ubuntu1_i386.deb
>      404 Not Found [IP: 91.189.88.40 80]

> [...]
Tyvärr. får följande medelande: Error dependency is not satisifiable
libart-2.0-2

Tydligen upprätthålls inte  Ubuntu sytemet för äldre versioner. 7.10 är
för gammalt.
Försökte ladda ner Sbackupp, den var lika frånvarande som firestarter.
Jag blir tydligen tvungen att uppgradera. Går detta att göra via nätet?
Hur behålla viktiga systemfunktioner som banksertifiering, Inloggningar och
bookmarks mm,
Eftersom jag har en gammal dator - kör xubuntu - Är jag inte så
intresserad av
allt nutt som hela tiden kröver nya datahästkrafter.