fstab nollställ igen

Conny uncurbed at swipnet.se
Tors Dec 25 00:45:54 GMT 2008

Jag har försökt få mina hårddiskar att monteras på samma ställe med
samma monteringspunkt både med & utan UUID.
Men inget fungerar.
Med UUID monteras andra diskar med det UUID jag skrev in i fstab, så
efter varje omstart hoppar monteringarna runt som vilda höns.
Det går ju tydligen inte att skriva monteringar i fstab som förr med
/dev/sda + monterings punkter.
Hur ska jag får mina diskar att monteras på samma ställe vid varje omstart?

Jag har kört Slackware förut & där var det minsan inga som helst problem
med att lägga in monteringar i fstab.

Conny
Ubuntu 8.10 (ett tag till)