Re: hårddiskar

Thomas Holmgren ompe1 at telia.com
Sat Aug 2 18:56:42 BST 2008

> mount -t ntfs /dev/hdb1 /mnt

ntfs? Det är Windows XP har den men min gamla Hårddisk hade fat32 förut men
jag vill formatera den till linux o montera det till filträd..
Och jag har kollat /dev där finns hdb o hdb1 ..
Men jag har inte gnome i min gamla datorn utan kör bara terminal..
hur ska jag skriva kommando o ändra storlek o sen formatera hårddisk?

Mvh Thomas...