Översättningsstatus för gutsy

Martin Magnusson martin at eyra.se
Fre Sep 21 07:39:46 BST 2007

Daniel Nylander skrev:
> De strängar som finns kvar att arbeta på är till stor del diverse gamla
> bibliotek och kommandoradsprogram. Många av dessa används knappt av
> någon eller underhålls inte längre. Därför är dessa nedprioriterade.
> Exempel: gdb (3576 strängar),

Jag vill opponera mig lite mot att knappast någon använder gdb. Däremot
är nyttan av att översätta gdb, och kanske ännu mer gcc, lite tveksam.
Jag har flera gånger råkat ut för oväntade svenska felmeddelanden från
gcc, som det är svårt att googla på för att få tips på hur man kan lösa.

> Som vanligt, rapportera fel som ni ser. Vi behöver även hjälp med
> korrekturläsningen. Jag kommer att kompilera PDF-dokument av
> handböckerna så snart som librarian/gnome-doc-tool fungerar :-)

Och hur ska man nu göra för att hjälpa till, egentligen?