Underbart och hack a day.

Ein Andersson einand at gmail.com
Tors Sep 6 08:54:12 BST 2007

Det är alltid olämpligt att skicka med bifogade filer i en e-brevslista.

Om filen nu är 1Mb och det är 10.000 användare. Då måste plötsligt listan
börja pumpa 10Gb ut till
alla användare. Vilket både tar tid och bandbredd ifrån servern. Så mitt
tips är oavsätt syfte skicka
en länk till pdf filen i stället så får folk själv ta ställning till om de
vill läsa den eller inte.

--
Ein Andersson

On 9/1/07, gholen <gholen at gmail.com> wrote:

> Jag är medveten om det, men det var tänkt som ett disskutions material,
> inte ett ställningstagade.
> Att skicka med tankar och material är inte olämpligt anser jag, men alla
> är välkomna att tycka i den frågan. Det som var syftet med "Copyright
> Finns Inte v.3" var inte att försöka indoktrinera ett tankesätt. Om du
> läste boken (vilket jag utgår från att du gjorde) så finner du att
> frågan inte handlade om enbart copyrightens vara eller inte vara, utan
> även en del missuppfattningar om vissa saker, som tex musik, hacking,
> [...]

Contact:
Ein Andersson
Phone: +46 (0) 708 - 43 23 37