Ubuntu för stockholmare #5

Mekaniserad Apelsin mekaniserad.apelsin at gmail.com
Sön Nov 11 21:58:19 GMT 2007

Tisdagen 20 november klockan 19.00 är det åter dags för "ubuntu för
stockholmare" där vi sätter oss på ett mysigt kafé och snackar smörja med
varandra. Eftersom det är ett "ojämnt möte" (nummer fem) så kommer vi sitta
på en plats utan alkoholförsäljning, men med möjlighet för även ubunteros
under arton att vara med.

Den här gången så träffas vi på kaféet "Gråmunken", den ligger långt norr på
västerlånggatan (dvs mellan pendeltågsstationen "centralen" och tunnelbanan
"gamla stan", västerlånggatan 18 för att vara
exakt)<http://hitta.se/ViewDetailsPink.aspx?vad=gr%e5munken&var=&Vkiid=FsQjStlVQNDwvCN4q+75YA%3d%3d&Vkid=14273918&isAlternateNumberResult=False#contactlinks>,
de har bra öppettider (till 22) men serverar sämre desto sämre öl för dem
som är så inriktade (dvs ett mycket litet urval lättöl).

Det är lite allmänt struntprat, lite småproblem på din dator och annat som
avhandlas. Men främst handlar det om att ha kul, och skitsnack.

Så första tredje i november klockan 19 (eller när du känner för det) så är
du där och har ditt glada humör med dig.

Jag går att hitta genom min tröja med ubuntu-tryck!