Re: För kännedom

Micke Karlsson mmmicke at gmail.com
Mon Nov 5 09:33:12 GMT 2007

Trevligt initiativ!

Men tyvärr bedrövlig svenska..
"För att kunna handla måste du vara inloggat.Om du inte är
registrerat, kan du göra det under beställningens gång eller direkt
här ovan, innan du beställer varor."

Bör vara "inloggad" och "registrerad".

"Flera varor med Ubuntu tryck kommer snart in"

Bör vara "Ubuntu-tryck" eller "Ubuntutryck".

"Ubuntu-se:s forum hitta du om du klicka här!"

Bör vara "hittar" och "klickar".

I kundregistreringsformuläret står det "Födelsedag: (eg. 05/21/1970)".
Detta datumformat är amerikanskt (tror jag), och inte särskilt
välbekant för de flesta av oss. Den bör kunna ta emot svenskt
datumformat (ÅÅÅÅ-MM-DD), om ni ens behöver registrera födelsedag
(tänker ni skicka en present till mig? ;) )
Dessutom är "eg." engelska, och heter "t.ex." på svenska.

Jag ställer mig även frågande till om "Förort" och "Län" verkligen är
nödvändigt för att leverera varor. Jag har då aldrig någonsin sett
fältet "Förort" tidigare.

När det gäller "Land" bör "Sverige" (INTE "Sweden") vara förvalt.
Dessutom borde ni kunna rensa i den listan ganska rejält. Tar ni
verkligen emot beställningar till Zimbabwe och Togo?

Leveranssättet "Flat Rate - Best Way" har jag aldrig hört talas om -
det ska bli spännande! :)

Bara lite konstruktiv kritik. Lycka till med shoppen!
Har nu lagt in en beställning på klistermärken för den goda sakens skull :)

/micke