Re: Computer Sweden behöver input om Ubuntu

Kristoffer Lundén kristoffer.lunden at gmail.com
Mon Mars 26 23:45:32 BST 2007

Hej,

On 3/27/07, Ambjörn Thorhard <gholen at gmail.com> wrote:
> Till ALLA berörda av detta meddelande!
> Då jag som listmoderator såg att detta var en fråga om information, så har
> jag godkänt meddelandet. Dock med tvekan inför er reaktion, kritik,
> konstruktiv endast, tagen emot på min privata Email : gholen at gmail.com

Alltså, jag förstår din oro med tanke på hur en del beter sig, men
personligen fattar jag inte vad någon skulle kunna ha emot att det
blir mer - korrekt - information om Linux eller Ubuntu.

Å andra sidan förstår jag inte heller vad som skulle vara fel om någon
hade skickat ett meddelande till listan och sagt "Hej! Mitt företag
börjar nu sälja datorer med Ubuntu installerat och erbjuder support!
Hej då!". Ingen vill väl ha spam, men det är inte spam, det är
information som jag kan tänkas bli glad över... jag menar, då har jag
ju ett ställe att kolla på när jag ska köpa nästa dator.

Så klart finns det grader i helvetet, men så länge folk håller sig
till *ett* kort, informativt meddelande och talar om att man finns kan
jag bara se bra saker med det, så länge det är relevant för
intressegruppen. Då snackar vi så klart om ett väldigt smalt område
här, men just det området borde vi vara glada för att få uppdateringar
på... System76 som säljer Ubuntu-system har till och med fått en
avdelning i officiella forumen, det är så man tar hand om företag som
faktiskt gör nåt.

Folk borde tänka över exakt vad det är de reagerar mot ibland... och
om det verkligen är så smart. Om det nu hade varit ett företags
annons, hade det inte varit BRA att kunna peka ut en leverantör med
support till kompisar eller mamma när de ska köpa nytt?

Mycket knä-ryck, som amerikanerna säger.

-- Stoffe