Går inte att instalera på Acer TravelMate 6292

Kristian Frisk kristian.frisk at aland.net
Sat Juni 23 12:09:13 BST 2007

Hej,

har köpt en sprillans ny Acer TravelMate 6292 och vill installera Ubuntu på
den.
Tyvär går det inte, utan får meddelande:

BusyBox v1.1.3 ....
/bin/sh: can't access tty; job control turned off

När jag kollade på den här sidan
https://wiki.ubuntu.com/LaptopTestingTeamså så jag att datorn inte har
något stöd där.
Rackarns tråkigt så glad i hågen som jag var.

Är det någon som vet el har en aning om när eller om denna laptop kommer att
fungera med Ubuntu?
Som den noob som jag är, kan det finnas något jag kan göra för att få det
att fungera. (Installera med några variabler etc.)

Tack för att ni svarar
mvh
Kristian