grafik kort kompatibel för UBUNTU?

Daniel Melin fulgubbe at gmail.com
Ons Jan 31 21:22:18 GMT 2007

Jag kör Kubuntu 6.10 (tidigare 6.06) på min Dell D610 med ATI X300. Funkar
prima. Både med radeon (OSS) och fglrx (ATI closed source). Jag föredrar
fglrx då OpenGL-prestanda blir 1000ggr bättre.

Jag rekommenderar starkt Kubuntu framför Ubuntu, skillanden är KDE eller
Gnome, allt annat är samma. Frågar du någon annan får du kanske ett annat
svar.

/Daniel