grafik kort kompatibel för UBUNTU?

luke evenbom evenbom at yahoo.se
Ons Jan 31 18:57:00 GMT 2007

Hej!

Jag försökte intallera UBUNTU förra året på min laptop och det gick inte pga mitt grafik kort.

Jag har en:
ATI MOBILITY RADEON Xpress 200 Series  (0x5955)
 DAC: Internal DAC(400MHz)
 Memory Size: 128MB
 Adapter String: ATI MOBILITY RADEON Xpress 200  Series
 Bios Information: BK-ATI  VER008.025l.004.000

Datorn själv är en HP Pavillion zv6233nr - 64-bit AMD Athlon 64 Processor 3200+ med HyperTransport Teknik, 512 MB PC2700 DDR, inbyggt trådlös LAN, dual layer DVD - + brännare, och Brightview Widescreen skärm

Går det nu att installera Ubuntu för mig från installern på www.ubuntu.com ?

Annars, hur ska jag klara av det här_?  Jag vill bli av med Windows omgående

Tack för hjälpen!

Luke

Luke Evenbom
Hållbarutveckling / Energi Konsult  - Sustainable Development / Energy Consultant
  MSc - Internationell Miljövetenskap - International Environmental Science

Dalkarlsbo 47
781 93 Borlänge
Sweden

telephone: +(46) 243- 25 3027