Re: Bannat också!

Micke Karlsson mmmicke at gmail.com
Tis Jan 30 09:18:18 GMT 2007

On 1/29/07, "Erik Lindquist/Idérik<erik at iderik.nu>" <erik at iderik.nu> wrote:
> " Ledsen Idéalist, du har blivit är bannlyst från det här forumet!
> Medvetet stört och försökt förstöra de demokratiska processer som är
> beslutade på Ubuntu Sverige (stadgar, regler på sändlista, IRC och
> forum) och Ubuntus regelverk som vi måste följa (Code of Conduct)."
>
> Ingen specifikation över på vilket sätt jag brutit mot vilken regel
> eller code. Jag kommer inte åt några regler för att försöka utröna på
> vilket sätt jag utfört detta felsteg. Ingen info vart jag vänder mig för
> att få veta mer. Det verkar vara som Säpo och
> [...]

Ännu ett övertramp av den mer och mer diktatoriska ledningen alltså
(som absurt nog påpekar vikten av demokrati). Jag trodde vi infört ett
varningssystem så att man åtminstone kunde diskutera med "förbrytarna"
och få de på bättre tankar? Blir det inte ändring efter nästa möte så
ser ni aldrig mig här igen. Det finns många andra trevliga föreningar
att engagera sig i (se.linux.org t.ex.).

Jag trodde länge att den här ledningen kunde bättre. Mitt förtroende
har varit seglivat, men nu är det tyvärr stendött. Kan någon klandra
mig?

/micke