Nominering av Ambjörn Thorhard

Ambjörn Thorhard gholen at gmail.com
Sön Jan 28 21:09:25 GMT 2007

Hej

jag skicade för några timmar sedan in ettt förslag till Johan Lundmark, om
nominering av LoCo.

Jag nominerade mig själv, och Johan accepterade den.
Eftersom en presentation av vem man är kan vara trevlig, ska jag göra så
gott jag kan nu, och är det fler frågor, så tala med mig.

Jag heter Ambjörn Thorhard, och är för närvarande, och förmodligen, för ett
par år framåt, bosatt i uddevalla, en lagom stad norr om göteborg. Jag är 22
år, och jag uppskattar musik, datorer och vänner.

Volontärarbete har jag gjort en hel del, jag jobbar på festivaler, som
nattvakt och medmänniska, och även som roddare då och då.
Mina tankar om ubuntu som linux är att det har enorma potentialer, och att
det kan bli en mycket seriös konkurent till Microsft, och även till
propiertära linux, som SuSe linux och Red Hat. Vi har mycket att ge, och
genom att Ubuntu baseras på Debian, finns ännu mer att ge då många
utveckalre använder debian.

Om ubuntu som filosofi tänker jag att ubuntu betyder medmänsklighet, med
allt det innebär, att ubuntu är inte ett fast begrepp, utan kan som ord och
filosofi tolkas till mycket. I ubuntus filosofi, ingår det att behandla dina
medmänniskor med respekt, tillit, och ha förtoende för dessa. Jag anser, och
tänker, att det är så man ska agera, överallt. Att vara mänslig, och att
införa mänskligheten som Ubuntu gjort, är det viktigaste av allt. Genom att
vi blir mänskliga, i och utanför internet, vid och borta från datorn, bidrar
vi till en miljö som andra kan växa i. Genom att respektera andra, kan vi
bilda egna uppfattningar, och kämpa för dom. Genom att få respekt, gör vi
våra liv enklare.
I det arbetet vi har framför oss med forumet, kommer vi att ställas inför
val, som kan vara svåra, eller enkla, och med devisen "enade vi stå,
söndrade vi falla" kommer vi att komma långt.

Ubuntu finns i alla, vad vi vill, är bara att lyfta fram det.

Ambjörn Thorhard.