Viktigt mail

marwal marwal at screentan.org
Sat Jan 27 14:03:32 GMT 2007

lör 2007-01-27 klockan 11:31 +0100 skrev No1Viking:
> Kent mfl
>
> Detta är mitt sista bidrag i denna debatt på maillistan. Det finns
> över 2300 registrerade medlemmar på forumet. Att ha debatten där anser
> jag vara än bättre än här, där det troligen rör sig om hundratalet
> medlemmar i maillistan. Demokratin får större spelrum, tycker jag.
> Sedan vill jag hänvisa till mina tidigare argument.
>
> Återigen, välkommen till forumet för vidare diskussion.
>
> Micke

Jag förstår inte logiken här. Finns det logik? Eller försöker du bara
söka dig fram till något som påminner om logik för att rättfärdiga ett
beslut du redan tagit? Det är ingen anklagelse från min sida, utan så
som du lätt kan tolkas när du hela tiden kommer med nya sakskäl.

Först var det en "föräldrad teknik", sedan får "demokratin större
spelrum". Det låter lite ansträngt tycker jag.

Hur skulle demokratin få större spelrum när man minskar den demokratiska
arenan till enbart forumet? Ett forum dessutom där det talas om att ta
bort tavlan "Ubuntu Sveriger" och enbart satsa på support-delen?
Varför talar du ens om demokratiskt spelrum när det uppenbarligen inte
är någon prioriterad fråga för dig.

Det vore mycket intressantare (och ärligare) av dig om du angav de
verkliga orsakerna till din ståndpunkt.

marwal (Mårten Wallin)