Till alla LoCo medlemmar!

Kristoffer Lundén kristoffer.lunden at gmail.com
Fre Jan 26 19:17:25 GMT 2007

On 1/26/07, Martin Olsson <martin at soptunna.se> wrote:
> Jag röstar definitivt för mailinglistans bevarande.
>
> Många får i dag mailen direkt i mobiltelefonen. Är man  på mobil fot, är
> det både billigare och enklare än ett forum.
>
> Den största skillnaden är dock denna. En mailinglista skickar dig
> information. På ett forum söker du information.
>
> Den som sitter inne med kunskap kanske missar en fråga på ett forum och
> kan då inte hjälpa till. På en mailinglista får alla frågan sig
> tillsänd.
>
> RÖR INTE VÅR MAILINGLISTA!!!!

Jag håller helt med. Nu är jag kanske inte den mest aktive, men kan
jag svara på något så gör jag det, helt enkelt för att det dimper in i
min mailbox. Ska jag behöva besöka ett forum och leta efter saker att
svara på kommer det inte hända och det gäller säkert flera andra. En
städad och trollfri mailinglista har en mängd fördelar framför ett
forum på det viset. Det märks även i t.ex. de stora internationella
ubuntuforumen, det är väldigt mycket ointressant (för mig) att vada
genom, sökfunktion eller inte.

Då ser jag hellre att allt revirpinkande som verkar försigå från ett
otal läger håller sig i forumet, om det nu prompt måste fortgå (helst
inte alls) så kan
de som vill hålla på välja att aktivt gå dit.

(Det där med mobil är inte lika viktigt för mig personligen, men mail
är dock det enda jag läser när jag är ute och reser, både i mobil och
om jag får tag på en dator).

-- Stoffe