Re: Ersättare

Urban Anjar urban.anjar at gmail.com
Tis Jan 23 06:50:01 GMT 2007

Stadgarna talar också om upplösning. Detta står INTE i "Ledarens" makt
att besluta:

§ Upplösning
Förslag om föreningens upplösning får endast läggas fram på Årsmötet
och det måste framgå av kallelsen. Så länge minst tre (3) medlemmar
vill fortsätta, kan föreningen inte upplösas. Vid upplösning skall
föreningens skulder betalas. Därefter skall föreningens tillgångar gå
till verksamhet som främjar föreningens syfte. Hur detta ska ske
beslutas på det sista Årsmötet.

Följ nu stadgarna och lös det här lite snyggt och smidigt så att vi
kan komma igång och jobba för Ubuntu igen.

Urban

2007/1/23, Kent Nyberg <nyberg.kent at spray.se>:

>  mån 2007-01-22 klockan 23:30 +0100 skrev Johan:
>
>      Urban, och alla andra. Detta gäller fortfarande:
>
>      sebastean
>      2007-01-20 20:41
>
>          Jag känner ett ansvar gentemot Canonical och Mark Shuttleworth att den jag lämnar över till som kontaktperson mellan Ubuntu-LoCo:t sätter Ubuntumanifestet högt.
>
>          Finns någon som läser detta och tror sig kunna få ett Ubuntu Sverige i grunden byggt på "frihet" framför respekt på fötter igen så kontakta mig över telefon.
>
>          hälsn
>          //Johan Sebastean
> [...]

Urban Anjar   +46 70 6093556
http://sourceforge.net/projects/scibuntu/