SV: Nätverk

Ivan Pettersson ivan_p_55 at hotmail.com
Mon Jan 22 09:04:10 GMT 2007

Terminalen är din bästa vän, men det kräver lite av
användaren/administratören.
Med samba kan du få Linux att "snacka" med dina windows burkar.
Själv kör jag en debian brandvägg och en fil server med ubuntu, i övrigt är
min miljö helt windows.
Det tog dock ett tag att sätta upp och få allt att funka som JAG vill.

Det finns bara en sak, det är att pröva och göra fel...tills det blir rätt.
Jag hoppas att du väljer att fortsätta grotta i detta, för jag tror du
kommer bli nöjd med resultatet och får en väldigt stabil miljö.

// Zeeuus

Jag brukar alltid förgylla någons dag.
I dag är INTE din dag, imorgon ser inget vidare ljus ut heller...